תמחור נכון

*איך לתמחר?* מהי הדרך? האם יש בכלל דרך אחת שהיא הנכונה? מה ההבדל בין סוגי העסקים, סוגי המוצרים?

אז כן, נושא רחב, אבל ננסה לגעת בתמצית: ראשית נקבע את מחיר הבסיס.
נחשב עלויות יצור ישירות + מחיר לשעת עבודה + תקורה: ההוצאות העקיפות = סכימה של הכל תהווה מחיר בסיס למוצר, קרי, אם נמכור במחיר נמוך יותר – נגיע להפסד.

לדוגמא: עלויות יצור ישירות = 40 ₪
מחיר לשעת עבודה = 80 ₪
תקורות = 10 ₪
40+80+10=130 ₪ זה מחיר הבסיס של המוצר

*על המחיר הזה נוכל לבנות תמחור שישוב על בסיס מסוים:*

בקצרה: שוק. שיווק. אני.

  • או על בסיס מחיר השוק: נצייר לנו סקאלה של מחירי השוק למוצר שלנו. אם נהיה עסק בתחילת דרכו או שנרצה לשווק ב"מחיר חדירה" נלך על הקצה הנמוך בסקאלה, ואילו כאשר אנחנו עסק ותיק, או ממותג ויוקרתי – נלך על הקצה הגבוה של הסקאלה.
  •  או ע"פ אסטרטגיה שיווקית, שנגזרת מהאסטרטגיה העסקית שלנו (לדוג': דרגות מוצרים (פרונט – דגל – פרימיום) / מוצר כניסה שמוביל למוצר המשך / מחירי כניסה מוגבלים בזמן וכד'). יהיו פעמים שנתמחר ע"פ יכולת השליטה שלנו בביקוש: אם המוצר יהיה זול – האם נוכל לספק ממנו יחידות רבות, או שזה יקשה עלינו ולכן נתמחר מחיר גבוה ע"מ לעמוד בביקוש.
  • חשוב שהתמחור ישב לנו טוב "בבטן", שנאמין במוצר ובמחיר אותו נציע ונעריך אותו. כמובן שנשים לב שהתמחור מספק אותנו, מכבד אותנו ואת העבודה שלנו, וכזה הנותן לנו מספיק פאשן ודרייב להמשך עשייה.