מהו הבסיס לכל ההתנהלות העסקית שלנו? מאיפה אנחנו מניעים את עצמנו ואת העסק שלנו לפעולה?
הבסיס נמצא במיינדסט –תודעה. המרכיב החשוב ביותר בניהול העסק.
כאשר התודעה של בעל העסק הינה רחבה – תודעת שפע – העסק יתפתח ויתפקד ביעילות ואילו כאשר התודעה צרה – תודעת חסר – חוששת ולא מתפתחת – העסק יראה בהתאם. חשוב להבין שבסופו של דבר העסק לא קיים מצד עצמו – העסק הוא הבעלים – האדם שמאחוריו – ולכן חשוב להיות בהתפתחות אישית תמידית – שקשורה בקשר הדוק להתפתחות עסקית.
מהי בכלל תודעה?
התודעה היא דפוסי החשיבה שלנו והיא זו המנהלת את חיינו. כאשר נחשוב על מטרות ויעדים אם הם אפשריים או בלתי אפשריים – זה יהיה נכון באותה המידה, מכיון שזה תלוי בתודעה שלנו שתוביל ליכולת או לחוסר היכולת להגשים אותן.
כבעלת עסק עצמאית חשוב מאוד לשים לב לכמה נק' בעולם התודעה הרחב:
1. חסמים תודעתיים – ראייה שלילית כללית על החיים "אני לא אצליח", "אין מצב שזה יעבוד", "אם עד עכשיו הייתי … כנראה שלא אצליח להשתנות לטובה" וכן הלאה. הצעד הראשון לשינוי כאן יהיה שינוי שפתי משלילית לחיובית. ההתחלה לא קלה אמנם, אבל המאמץ שווה לגמרי!
2. ידע ומיומנויות – פשוט ללמוד ולדעת עוד ועוד, גם על התחום בו אנו עוסקים (כאן מן הסתם תחום החשמלאות יהיה המוביל…) והתפתחות תמידית בנושא – כך נהפוך למקצועניות!
וידע על התפתחות, מיינדסט, עסקים, ניהול נכון, שיווק ומכירות (מה שאת עושה ברגע זה ממש) – כך נהפוך לאנשי עסקים חזקים!
3. חוסן מנטלי – לחזק את עצמנו. פשוט. לא להיבהל מקשיים, וגם כשאנחנו לא מצליחים – להבין שכישלון הוא חלק אינטגרלי מההצלחה, לגייס לנו עוגנים (תומכים) שיסייעו לנו להישאר חזקים, ובאופן כללי – לחזק את הערך העצמי שלנו.
את משלמת על PPC בכדי להגיע ללקוח הנכון – כזה שתוכלי לעזור לו. אל תפחדי לשווק ולמכור לו את התועלת שהוא זקוק לה. בהצלחה 🙂