כסף אי אפשר להכניס לבד. הוא נכנס אלינו באמצעות התקשורת שלנו עם הלקוחות, התקשורת שלנו מול העולם, מול אנשים, מול החברה והיא אחד המשאבים החשובים בעסק. בדר"כ קוראים לזה שיווק.
אז נכון, כולנו יודעים שבשביל להביא לקוחות לעסק אנחנו חייבים מערך שיווקי. כולנו מבינים שאם לא יכירו אותנו – לא יבואו אלינו. כולנו לומדים את ערוצי השיווק המתאימים לנו ומשווקים שם. לפחות כך אמור להיות…
אבל- יש עוד תחום חשוב בתקשורת נכונה ואפקטיבית לעסק. תחום חשוב מאוד והוא: ניצול קשרים חברתיים – "נטוורקינג" בשפה המקצועית. לכאורה, נטוורקינג היא מילה המתייחסת למפגשים של בעלי עסקים, ערבים מושקעים, כנסים רציניים או מפגשים מיוחדים. וזה אכן נכון, אבל, חברות, תכל'ס, כל מפגש שלנו עם העולם הוא נטוורקינג! בכל פעם בה אנחנו במגע כלשהו עם אנשים: המוסכניק שחולם לרכוש מוצר מסוים שאת בדיוק משווקת, הפקידה מהמשרד של הרו"ח שעומדת לפני חתונה ומחפשת מאפרת ואת הרי… מאפרת "על חלל"… היבואן מחברה פלונית שרוצה להפתיע את אשתו במארז שוקולדים מפנק ואת ספצית בתחום, הקופאית שמחפשת לבן שלה מורה לגיטרה ואתה אלוף בזה, השכנה שזקוקה דחוף לפיזיותרפיה ואת, הרי, פיזיותרפיסטית מומחית, הדודה של החברה שרוצה לצאת לטיול ויש לך, הרי, סוכנות נסיעות ועוד ועודכך נוכל לנצל את ההזדמנות.
לפעמים יש לנו נטייה לזלזל בדברים שנמצאים בסמוך אלינו, ורק להשקיע בדברים ה"גדולים" והבומבסטיים ש"בטוח יעבדו" כמו שיווק ממומן או פרסום בפרינט כזה או אחר. אך עלינו לדעת שמפגישות אקראיות ישנם אנשים שהפכו למליונרים…
בואו ננצל את ההזדמנויות שנקרות בדרכנו – נתחיל להיות ערניים להן.
אז איך נוכל לנצל את ההזדמנויות הללו?
1. ההכנה הבסיסית ביותר היא לדעת לתקשר עם העולם בצורה נעימה ונחמדה – שיהיה נעים לדבר איתנו.
2. הכיני משפט אחד קצר שיציג אותך בצורה הטובה ביותר ויסביר לאנשים בדיוק מה את עושה בצורה מדויקת ומעניינת.
3. תדעי בדיוק מהי התועלת והערך שהלקוחות מקבלים ממך.
ברגע שנשלב בין תקשורת אפקטיבית ונכונה יחד עם הצגה עצמית נכונה – נמצא את עצמנו פוגשים הזדמנויות חדשות – ומנצלים אותן, כמובן!…