בידול העסק שלך:

את מיוחדת. אין ספק בכך. העסק שלך גם הוא מיוחד. ממש. ברור לך. ברור לי. ברור ללקוח? אולי…
איך תבהירי לו את העניין? פשוט. בידול. נכון. מדויק. קולע. בידול בעצם מדגיש את השוני, הייחודיות וההבדל בינך לבין העסקים אחרים בתחומך.

הבידול יכול להתבטא בצורה החיצונית, בחומרי הייצור, באופן התפעול, בהגשת המוצר או השרות, בידול בתהליכים, בידול בערכי המותג ובעל העסק, בנסיון או בחדשנות, בידול אף יכול להיות מינוף של פגם לתועלת! מילות המפתח כאן הן כנות ויצירתיות.
חשבי בכנות על העסק שלך, מה הערך שהוא מביא ללקוח ואיך תוכלי, ביצירתיות, להעביר ללקוח את התועלת באופן ייחודי ושונה מכל השאר.

תשמעי סיפור: בשנת 1943 אינגוואר קמפראד, צעיר בן 17, פתח חנות כלבו סמוך למקום מגוריו בשבדיה. בחנות נמכרו מוצרים שונים למשרדים. לאחר כמה שנים, בשנת 1947, הוכנסו גם רהיטים לחנות כאשר לאינגוואר חשוב למכור במחיר זול. הבעיה שהוא לא היחיד שמוכר בזול… הוא גם רוצה למכור את כל סוגי הרהיטים ושיהיו יפים ומעוצבים…
איך ישלב? צריך להיות יצירתי— הבריק לו רעיון והוא החל למכור מתוך קטלוג, כל יחסוך עלויות של שטח על כל המשתמע בחנויות שלו. אולם התחרות הקשה בתחום הביאה אותו להכרח למצוא בידול חזק יותר. ואז הוא מצא רעיון – אולם תצוגה אחד גדול. ממש גדול. שם יציג לראווה את כל סוגי המוצרים אותם הוא מוכר בקטלוג. כך הלקוח יוכל לראות ולחוש הכל ב-5 החושים, הוא גם ידע בדיוק מה הוא רוכש ונוסף גם קונספט של "עשה זאת בעצמך" עם אפשרות להובלה עצמית בקלות יחסית.
ומאז הכל היסטוריה.

מי לא מכיר את איקאה?
הרשת מגלגלת מיליארדים, מעסיקה מאות אלפי עובדים, יש לה מליוני לקוחות בשנה ומחזיקה בכ- 375 סניפים ב- 47 מדינות ברחבי העולם ובעיקר בארה"ב, אירופה, קנדה, אוסטרליה, אסיה ועוד. איך שלא נסתכל על זה, מוצרי איקאה הפכו לאייקון תרבותי המופיע כמעט בכל בית או עסק בעולם. זו דוגמא מצוינת ליצירתיות שהובילה לבידול חזק ומשם להצלחה מסחררת.

 

ע"מ להצליח למצוא בידול איכותי מומלץ לשבת ולחשוב תוך מיקוד חזק: מה באמת אני מוכרת ללקוח? איך הלקוח רואה אותי? איזו בעיה העסק שלי פותר ללקוח?  ולהבין במה העסק שלי נבדל ממוצרים דומים / זהים? ואז לאסוף הכל למשפט חזק, מדויק, ממוקד ועצמתי. תצליחי 😊